Sunday, June 27, 2010

Mee Suah For Dinner!



Penah dengar mee suah? Ala rupenye macam kat gambar bawah ni. Dalam peket singgit2 ade jual. Arini tibe2 je tekak tingin makan mee suah. Sebab pagi tadi dah termakan nasi lemak yang tak sedap langsung. Pastu taknak makan nasi dah untuk arini, tekak majok! Haha.






Senang aje masak. Ikut tekak memasing la kan. Buat je macam nak masak bihun sup ke sayur ke ape la. Ikut tekak memasing. Mama masak gune daging, telur, bawang merah n putih, serbuk lada sulah, garam gula n serbuk pati ayam. Maveles ok! Lebih kurang macam gambar kat bawah ni, tapi gambar ni saye google. Tq ye tuan empunye gambar! =) malas la saye nak snap n transfer bagai. Huhu.




Pastu saye pulak buat cili kicap. Tumbuk bawang goreng dengan cili sikit. Campurkan dengan kicap. Walaweh~ sedappppp!




Oh sume gambar pun adelah google. Hikhik. Saye sangat puas hati untuk makanan malam ni. Pasni nak repeat la. Banyak lagi tu kat bawah. Huhu.

Sape2 blom penah cube, sile la cube ye. Mee dia lebih kurang macam bihun tp kalau kene air akan senang hancur. Memang taste saye la mee gitu. Lazatnesssss. ^__^

7 comments:

PinQib said...

wau.. sedapnye.. tengok kicap tuh pun da meleleh.. --_--_

-eLyNhere- said...

mmg sedap okeh.. sile try. =P

cryclown said...

huhu..ble lak nak jemput makan? msk sudah..ngehngehnegh

-eLyNhere- said...

jemput? raya ok? =P

cryclown said...

yeyeh:P
huhuhu..

-eLyNhere- said...

haha asal bole kan... gedix! =P

cryclown said...

huhuhu:P