Friday, March 9, 2012

Kerja Gila?

Hi uols.


Tahu tak saya kat mana sekarang ni? Of course la taktahu kan,saje je tanya jugak. Haha. Saya kat dalam kereta sorang2 tengah baca paper kat dalam carpark tesco Shah Alam! Dah sejam dah saya kat sini. Haha.


Mula2 niat nak balik. Pastu nak kuar ofis pun jem teruk melampau2, terus saya masuk tesco je. Beli Hot & Roll Chicken & Cheese seketul dan paper. Lepak dalam kereta tunggu jalan dah tak crowded baru nak balik. Hehe. Kerja gila ke kerja biasa je? Saya 1st time buat ni. Stress la minggu ni banyak sangat jem, letih nak hadap lagi.


Oh, bateri pun dah low sebenarnya. Ramai orang call n sms,saya malas nak jawap or reply. Why? Hurm tahla.. Not in mood kot? Ada conflict la sikit sebenarnya kat ofis. I'm being honest and innocent,tapi di chop 'mengadu' kat bos. Dah bos yang tanya. Dahlah terus serang je saya tengah buat keje. Haruslah tekejut dan terus bagitau apa yang jadi. Then bos suruh buat list apa yang orang sebelum ni buat. I mean, job scope untuk keje tu. Saya buat la. Bukan untuk kenakan dia. Just sebagai guideline la kan so that dia tau apa yang dia patut buat. Tapi dia pandang negative. Terus nangis2 cerita kat orang, 'Elyn tak suka cara saya kerja'. Obviously banyak yang dia patut buat, tapi tak buat. So? Buat je la. Sebab dah ada orang mengadu. Lagipun kan dibayar? Haih tah la. Dia maki saya kow2 punya sampai hentak2 meja. Tapi bukan depan la. Kat belakang saya. And now, I'm avoiding my close friend sebab dia sangat baik dengan orang tu. Taknak timbul apa2 lagi benda yang pelik2, better jauhkan diri je. And he kept calling me,sms me asking what is wrong with me. Perlu ke bagitau apa saya rasa? Tak perlu kot. Biarlah saya mengalah. Biar dia kawan dengan orang tu. I'm an independant woman. I don't need him as a friend. Kan?


Ni la susahnya kalau takde boipren. Nak ajak ke sana ke mari susah. Kawan pun memasing bz dengan life memasing. Hurm.. Eh panjangnya saya bebel. Oklah nak balik dulu. Harap2 jalan dah tak jem. Babai uols! Happy weekend! ;)


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments:

Izzatul Azma said...

Elyn, kalau pasal jem memang boleh sakit kepala dibuatnya. Tak lalu nak mengadap hari-hari kan..

Elyn ok tak ni? Tapi kita rasa macam unfair untuk kawan baik Elyn tu tapi takpelah, fikir yang terbaik ok. Goodluck !

-eLyNhere- said...

kan.. boleh hilang sabar rasa nak jerit dalam kete. nasib baik stabil lagi. hehe

hurm ok je kot. tak bercakap pun ngan diorang. cakap hal keje yg penting2 je. dia rasa org yg menangis tu btul. so let them be la. tak kuasa nak layan. yg penting kite happy! =)