Friday, January 13, 2012

Tabita Day 7




Sebelum apa2, nak cite sket. Aritu saya buat puding caramel tengah2 malam kul 12 pagi. (Eh pagi ke malam sebenarnye ni?) Walaupun badan sangat letih balik keje kul 10, saya gigih jugak la buat sebab mama dah mintak. Nak tunggu esoknye, pun blom tentu lagi saya boleh balik awal, baik buat je terus senang.


Nak dijadikan cite lagi best, dah siap pack2 semua tinggal nak kukus je, tibe2 gas dapur habis. Alamak. Dugaan btol. Dah la tong spare pun kosong. Maka terpaksa la kukus esok aje.




Yang ni terus simpan dalam fridge je la. Esoknya abah beli gas, suruh mama tolong kukus. Hiks. Sebab budak debab sorang ni keje dia balik lambat je hari2. Berdating katanye. Bila nak insaf pun taktahu la :P


Ok berbalik kepada tajuk asal entry. Hari ni hari ke-7 saya pakai Tabita. So far memang kulit makin cantik, licin, lembut. Hari ke-4, dan 5 memang agak teruk sikit. Kulit nampak menggelupas secara rakus kat pipi dan dagu dan area mulut. Tapi under control lagi la. Takda la horror. Dan kulit merah2 terbakar gitu. Ikut orang jugak kot. Mak saya ok je, takda pulak menggelupas macam tu. Cuma pedih2 gatal2 je la. Ye, PEDIH dan GATAL time cuci and letak toner. Tapi kejap je la.


Masuk hari ke-6, muka saya dah tak merah terbakar lagi. Kawan pun tegur, muka dah tak merah, kulit makin licin, eye bag kurang. Walaupun tanpa mekap. Kalau dulu? Tak berani kuar umah tak mekap. At least kena jugak letak bedak sket. Huhu.


Dan hari ni, sama jugak. Tak merah terbakar. Gatal light2 je. Makin licin lembut tu of course la kan. Hiks. Tapi sorry la, takda gambar. Bukan apa, bila saya kata chantek tu, means better la dari kulit sebelum ni. Bukanla chantek sangat pun. Malu laaa nak tunjuk kat orang.. Nanti dah senonoh baru saya tepek kat sini ok? =)


Ok tu je kot. Nak siapkan keje sket pastu boleh balik! Jumpa 'kawan'! Hiks. Dalam pada kulit menggelupas pun hari2 berdating ni. Nasib la dia memahami, tak complain apa2. Sayangggg dia! Eh? Okbye! :P



No comments: