Monday, January 9, 2012

Tabita Day 3




Alkisahnya saya teringin jugak nak cuba produk yang peejburhan pakai tu. Hehe. Sebab apa, lately kulit kering menggelupas secara marathon takmau baik2. Ape ke masalahnye pun tak tahu la. Dah tepek moisturizer secara rakus pun takde effect. Pastu kulit semakin kusam, tak gebu dah. Frust tengok kulit sendiri kat cermin ok. Tepek foundation banyak2 karang berkerak pulak. Haih.



Jadi last week saya beli la Tabita tu. Sabtu pagi pegi collect kat umah Peej. Nasib baik ada ehem2, senang je cari. Tak sesat langsung. Macam balik umah sendiri je terus2 sampai depan umah Peej. Huhu. Comel je orangnye, kecik je la takde la besar macam dalam gambar tu. Cantik je dia. Tapi obvious dia penyegan kot. Saye je sengih tak henti2 ramah tak tentu pasal. Sebenarnye happy. Tak sabar mau try. Ahaks.



So malam tu terus pakai. Masuk hari ni, hari ke-3 la. So far kulit saya pedih2 dan gatal secara manja2 je. Tapi harini jadi merah. Merah menyala. Semua orang tegur napa kulit merah. Huhu. Penat menjawap. Saya bagi alasan sunburn je. Abis cite. Nak explain lebih2 tak lalu la. Walaupun kulit merah2, tapi nampak cantik dan halus je. Yang penting, kesan pegi PD aritu menggelupas macam ular nak bertukar kulit pun dah hilang. Amazing!



Tapi mama cakap mama takde plak rasa gatal or pedih. Kulit tak sama jenis la tu kot. Harap2 takde menggelupas teruk2. Kang susah pulak nak gi keje. Dah la kene pegi bank bagai, mau semua orang lari tengok muke saya nanti. Hehe. Oh, hari ni saya gi keje tak mekap langsung. Budak ofis tegur,



" Kak elyn napa muka lain je? Macam gelap merah, macam baru pas nangis."


" Akak tak mekap arini kot"


" Oh jadi selama ni plastik la?? Tepek foundation tebal2 ye??"



Kuang ajar sungguh. Haha. Tu yang malas nak jawap tu. Jawap sikit2 pun kite kene balik. Takpe, nanti dah putih gebu muka ni korang sile jangan jeles! Ahaks.



Tu je. Nanti saya update lagi pasal ni k? =)


No comments: