Wednesday, September 2, 2009

Adegan Pelik Di Bulan Pose



Situasi 1


Jam 6.30 pagi..


Mama dan abah tengah borak2 kat hall, sementare tunggu anak-pompuan-liat-bangun-pagi bersiap.

Beberape menet lepas tu, aku yang berbaju sopan dibulan Ramadhan pon turun tangge menuju ke cermin depan hall untuk final touch up..

Mama : Eeeee montot besarrr..

Aku : .....??? *orang ngah betulkan tudung ni.. ilang fokuss!*

Abah : Dah kecik sikit la badan die..

Mama : Takdenye.. gemuk lagi. Kene kecikkan lagi tu.

Aku : Ape ni, umpat orang blakang2.. ish.. elyn dah kurus kan abah kan..? mama tu takmo time kenyataan..huh! *sambey jeling mama*

Mama : Takde maknenye.. pakai la baju mama kalau dah kurus! *ugutan mendalam maksudnye*

Aku : ......?!



Situasi 2

Jam 2.30 petang di hall atas..

Aku ngah online, baikk punye senyap2 dok depan pc sowang2..
Pastu dengar abah balik dari surau..

Dengar abah naik tangge menuju ke bilik..

..............

Tak dengar lak abah masuk bilik ke ape ke.. senyap je...

Toleh blakang,

Aku : ya Allah! tekejut elyn la abah ni!

Abah slow2 pegi kat aku, nak tengok sape yang dok kat pc tu..bole?? Elyn soranggg je anak pompuan abah.. sape lagi abah oiii...

Abah : abah ingat kak ita (kakak ipar aku).. dah kurus la kamu.. macam kak ita dah.

Aku : Ish abah ni perli elyn ke ape tah.. Kak ita petang karang baru sampai ler...



Situasi 3

Kat ofis..

Bos : Elyn, nanti kalau En. S**** datang bagi die kain ni eh.. *sambil tunjuk kain kat depan *

Aku : Kain mane? *sambey bangun dan pegi ke arah boss*

Bos : Ni dua k.. *sambey pandang aku kerut2 kening*

Aku : ..... *Cuak laa.. die marah ke aku selekeh arini?*

Bos : Awak nampak kurus la.. *Sambey berlalu tinggalkan aku kebingungan*

Aku : Huh...? Er...


Dalam ati ada bunge2.. apekah aku sudah sikit susut??? MUAHAHAHAHA! *gelak syaitonirajimmm*



No comments: