Wednesday, September 16, 2009

Melayang



Korang penah tak tengah drive otak melayang pegi tempat lain?

Semenjak due menjak tige menjak ni, kerappp sangat fikiran aku melayang2 mase tengah drive. Bahaye la.. Risau lak. Ari2 aku drive dari Ampang ke Shah Alam ulang alik. Pegi ikut federal, sebab tak brape jem dah time aku gerak tuh.. kul 8.30. Tapi balik kalau malas nak tunggu lame2, ikut NKVE terus masuk DUKE.

Baik jalan jem ke, tak jem ke.. leka sikit je terus melayang2 fikiran aku.. adoi laa...

Contoh, tengah laju2 drive nih jalan tak jem, sambil dengar lagu besh, tetibe teringat *eh... semalam si polan tuh dah upload gambar ke blom kat facebook? Sampai ofis kang nak cek la...* tu baru terdetik je tu... tau2 "aku" dah sampai kat depan PC, tengah log in facebook, siap cek email bagai, siap ade scene akak yang jeles tengok aku bersenang senang tu kaco aku... Sedangkan sebenarnye aku tengah drive! Real habessss la ape yang "aku" tu buat kat ofis. Seolah2 aku memang dah sampai ofis! Pastu agak2 dah merepek panjang atau kete depan tibe2 slow mengejut, "aku" tu datang balik connect ngan otak. Mungkin otak panggil "aku" balik sebab
nak bagi arahan untuk bertindak... Bile dah sedar tu, mesti terkejut..! "Dah sampai sini dah..............??" Pelik kan? Aku sorang je ke alami bende camni? Bahaye la.... Ish...

Contoh terbaru yang masih panas.. pagi tadi drive, terdetik la.. *Sabtu ni balik kampung.. sure ramai penuh pack tak hengat...* ...... Alih2.... "aku" dah sampai kampung dah... siap berkemas la.. makan rendang la... basuh pinggan siap... ade scene bergurau senda lagik.. Pastu tibe2 tersedar, terus, "OMG! Kat sini dah aku??" ..... it's like, tadi sape drive? Aku drive dalam keadaan separuh sedar kah?? Ohhhh scary.... Aku blom kawin.. takmo la mati awal.. ish!

Bende ni bole kate tiap2 ari la kot.. Kalau balik malam, jalan dah lengang.. kete sume laju2.. serupe gak. Melayangggg jugak.. Tengah jem pon.. melayanggggg je.. Bahaye kan? Camne nak buat ni?? Risau la........

HELP!


No comments: