Thursday, April 23, 2009

Lipas Punye Cite..

Sampai umah, aku trus masuk bilik air, membersihkan diriku yang dicemari debu2 jalanan.. (cewahh)
Mama dgn abah dalam bilik baru abis maghrib agaknye..
Tengah syok dok main ngan air tibe2 aku nampak seekor lipas kuar dari lubang air! (ni kes adik aku la ni suke bukak lubang tu, nak buang rambut katenye.. bukan reti nak tutup balik!)

Nasib baik la lipas tu slow.. ade telor kat badan die.. xde la menggelupur lari kan..

Dengan pura2 tenangnye, aku simbah ngan air, suruh die masuk lubang tu, pastu tutup la kan. Elok je aku simbah, die tibe2 laju je berlari sane sini mcm lipas kudung!
Waaahhhhhh aku pon ape lagikkk... Menjerit mcm org gile la dlm toilet tu!!

"Eeeee! Mamaaaaa..!! "
"Arghhh!! Huhuuuuu!! MaMaaaAAaaaaa....!!" *yg ni dah mcm kene rogol pun ade dah*
Sampai jatuh sume barang yg ade atas sinki!

Bukak2 pintu je aku nampak mamaku berlari kuar bilik!
"Ya Allah, Elynn..! Nape elynnn..!" dengan muke pucat lesiiii ok~! putihhhhhh je!

Aku jawap dengan muke x bersalah..
"Lipas ni haaa!! Die kejar2 elyn!! Elyn nak mandi niii! Ishh...!"

"Laaaaaaaahhhhh... ambik la spray tuuu!!!"
"Mama ingat ape la tadi! Nak gugur jantung mama tau!"
"Lain kali jgn buat mcm tu lagi!! Mama terkejut!" * sambil hulur shieldtox *

Aku pun sembur la kat lipas tu, adela dekat setengah botol kot.. bagi die cpt kojol..
Bile die dah mampuih, sambil meremang bulu tengkuk nih, aku simbah2 mayat lipas tuh menuju ke lobang air ituuu.. meremang ko.... aku memang geli laa dgn lipas nih! x rajin jumpe doww kat umah nih!

Pastu sambung main air balik.. tibe2 bunyi org ketuk pintu..
*Tokk Tokk!!* (dengan ganas ok~!)

"Mama nak pegi surau nih!"
"Kamu jangan buat macam tu lagi tau!"

Aku pun bukak pintu...
"jangan buat ape mama??" Siyes blurrr...

"jangan jerit2 macam tu... rase nak gugur jantung mama tau!! mama ingat kenape la tadi!" sambil jeling dan turun tangge menuju ke bawah...

Hurm.... mama memang lemah semangat.. Sebab kitorg tinggal bertige je kat umah.. mama cukup fobia dengar umah2 jiran masuk pencurik indon, kene ikat la, kene kurung la.. tu yang panik seketike tadi tu..

Haihhh... x pasal2 aku kene marah dgn mama... sume ni lipas punye psl! Huh! Hate u lipas!

No comments: