Sunday, April 12, 2009

d only daughter... (x suke la!)

Hurm... aku ade 4 org adik beradik.. aku yg kedue.. sorg je pompuan...

Hidup aku kan... sgt x bebas... nak pegi mane2 pun x bleh.. dari kecik sampai masuk kolej, pegi skolah + pg class abah hantar n ambik..

Nak pg KLCC pun.. "xpe abah hantar kamu, nnt dah sudah abah ambik.."

Kwn dgn laki?? jauh skali....

Bile ade laki call.. dengan nervesnye aku jwp.. kene marah dgn abah.. "kamu ckp dgn sape tu elyn?? letak fon tu!"

kelam kabut letak fon weh!! gigil2 lagi siap!

So x merase la aku nk berboyfren time study dulu.. (rugi ohhh)


And bende tu berlarutan.. sampai skrg.. yeeee, sekaranggg.. umur aku dh 25 weh... Klu org tanye np aku x kawin2 lagi.. aku suh tanye abah aku..
"elyn ni bile lagi... umo dh makin bykk.."
"tanye abah..." (smbil beredar ke tmpt lain)

Owh sorry! bab berhantar berjemput tu berakhir mase last sem kat kolej.. Abah belikan kete utk aku drive sndiri pg kolej.. x larat la tu sbb abah pun byk keje nk buat.. (np br last sem nak rs penat abahhhh...)

Kolej tu plak.. dipisahkan oleh highway jek dgn umah aku... 15 menet dh smpai ok... tp disbbkan umah aku xde teksi or bas apetah lagi komuter lalu lalang.. mmg kene bergantung dgn kete je la utk bergerak.. Last sem tu mmg rs mcm bebas giler la kan... belagak lain mcm je rase...yela, dpt bwk kete sndiri g kolej.. (walaupon dah ade lesen ok, pas SPM dh ambik!) Lagi2 plak abah beli bkn kete Malaysia.. wahhhhh gile la aku melaram...
bebudak bajet diva kat kolej aku mule la jeling2 x puas ati.. mane taknye, bajet diva, tp dok hostel! naik bas lrt! eeeuuuwww xde class lgsg!! haha..

Ape bende aku dh ngarut ni... ape aku nk sampaikan ialah..

aku x suke kene kongkong dgn family dgn umur aku yg dh lanjut ni..

Setiap kali perkataan "NO!" kuar dr parents aku.. aku akan tanye, "NAPE???? ADIK BOLEHH.. ABG BOLEHHH....? NAPE ELYN X BOLEH..??"

Jawapannye.. "SBB KAMU TU PEREMPUAN.."

Aku rase ni sume x adil...

Teruk x aku klu aku salahkan dorg sbb smpai skrg aku x kawin lagi? yela, nk kwn dgn laki pun x bleh... nk kuar xbleh.. duk umahhhhhh je... cmne nk kawin???

Huh... mmg mcm ni klu jd d only daughter dlm family...?

Aku x tahan.......

Kesabaran aku dh hampir sampai ke tahap maksimum..........

Hurmmmmmm.............

1 comment:

jejaka anggun said...

tak langsung kalo kuar dengan cara baik. minta izin baik baik. kuar pun dgn niat baik. mak abah kita tak sekejam mak abah orang lain. insya allah....