Tuesday, March 8, 2011

Mari Segarkan Mata



Sile tengok pokok yang bapak saye tanam ni. Semalam sebelum pegi keje, tengah bukak gate ternampak pokok ni dalam pasu. Kacang panjang n tomato. Kalau nampak kat bawah kanan tu ade bayam. Kalau dibesarkan lagi skop gambar ni, akan nampak serai, pandan, pokok tomato, cili, bunga kertas dan macam2 jenis lagi pokok yang saya taktau nama dia. Haha.




Ape yang pelik? Peliknye adelah.. sebelum ni bapak saye tak pernah nak tanam pokok sayuran dalam pasu di luar pagar! Mesti tanam dalam umah jugak. Tak pun kat belakang rumah. Saye tak perasan pun sebelum ni.. Sebab balik umah je dah malam. Tu pun ujung minggu je kan. Mane la sempat nak tengok2 pokok. Lebih2 lagi yang kat luar pagar tu. Hehe.

Bapak saye memang suke menanam. Macam2 jenis pokok ade kat umah saye tu. Pokok limau purut BESARRRR ade dua pokok. Hehe. Saye pun suke jugak. Saye suke tengok pokok segar cantik. Slalu tengah panas enjin tu saye sempat je siram pokok bunge. =)


Even pokok kat ofis ni pun saye jage ok. Kalau nampak layu, saye siram. Tengah lalu kat sebelah pokok, nampak ade daun kuning2, sempat je trim. Siap tanam semula dalam pasu mane yang dah nak kontang tu. Hahaha. Kebetulan bos pun suke bela pokok. So, dia letak pokok, saye jage. Kelah dop? Haha.

Okla tu je nak merepek. Tata.

2 comments:

sweethOneY said...

hehe. rajin elyn ni. kalau kita, tak rajinn

-eLyNhere- said...

rajin tu tak la sangat.. minat lebih kot.. hehe =)