Saturday, October 3, 2015

Unhealthy Weekend Ahead!


Hi korang.


Teruk kan jerebu pagi ni? Makin lama makin teruk. Bila jerebu ni nak habis? Haih.
Mata dah pedih, asik bersin-bersin. Baru je baik dari demam selsema minggu lepas. Kalau makin teruk nanti sakit lagi pulak. Minum air masak banyak2 ok korang? Elakkan duduk kat luar lama2. Tutup pintu tingkap rumah semua. Spray air dalam rumah supaya air tu boleh kurangkan asap kat dalam. 


Jerebu pun, makan tetap makan. Semalam jerebu tak berapa nak teruk macam hari ni lagi. 
Saya balik kelaparan lepas tu kaki sakit2 penangan squat semalamnya. Jadi, terbaring la dalam bilik.
Dalam kelaparan tu adik ajak makan kat Fiske. Kitorang belum pernah pegi sana lagi. Jadi haruslah teruja kan?


Maka pukul 10 baru kami keluar. Ye lambat sebab dak debab ni belum mandi lagi time tu. Lagipun mungkin kalau pegi lambat, orang tak ramai la.


Sampai je kat sana, dari jauh dah nampak sesaknya. Kereta penuh kiri kanan jalan. Kat perumahan tu pun dah padat. Adeh, diorang ni tak baik taw makan lewat malam. Nape penuh lagi kul 10 nih??


Adik turunkan kami dan dia pergi cari parking. Saya masuk je terus takde mood. Penuh padat. Meja semua jenis rapat2 macam ade gathering 30 orang punya meja, bersambung. Pusing keliling, takda tempat kosong. Muka jangan cerita la, dah macam nak nangis pon ada. Orang2 kat sana pandang je kami. Mungkin diorang perasan apasal la budak debab tu monyok macam nak nangis je. SAYA LAPAR OKAY?!


Pastu Alhamdulillah ada couple bangun. Cepat2 saya berlari pegi meja tu, macamkan ada orang cuba nak rampas meja tu dari saya. Padahal takda sape pun tengah cari meja. (imaginasi)


Panggil orang kemas meja and ambik order. Kena panggil la ok, kalau tunggu je takde sape perasan ko. Dah la meja rapat2 macam kenduri memang tak perasan la ko dah habis makan ke baru sampai.


Masa tengok menu, muka ada senyum. Harga dia murah! Jadi saya order Roasted Chicken (RM 14.90) (kononnya healthy la compared to goreng).



Side dish dia adalah (Mac n Cheese + Kentang + Cauliflower + Green Bean) dan Coleslaw. Sos blackpepper + red bean. Sedap dan worth your money. Makan rasa nak nangis sebab terharu la ada jugak makanan sedap yang murah. Tapi nangis jugak nak dapat meja kosong, dah pukul 11 pun still penuh lagi dan orang pun tak putus datang.




Ni adalah set meatballs (tak hingat harga sorry). Adik order as side order. Dalam mangkuk tu ada meatball berapa biji lupa nk kira, sorry. Bawah dia mashed potato, pastu ade kuah tomato dan mushroom soup. Sebab tu kaler dia merah dan putih. Eh sebenarnya saya teka je gravy tu, kalau salah sorry tau? Dihidangkan bersama nasi butter. Nasi tu guna beras mahal sebab panjang2. Pastu rasa masin n daun bawang memang lazat la. Lagi sekali, saya teka je nasi butter sebab chef kesayangan saya cakap nasi butter. Padahal dia takde di tempat kejadian. Haha. Saya tunjuk gambar je.



Mama makan Spaghetti Olio (RM 9.90)  dan mushroom soup (RM 3.90). Sedap, dua2 sedap. Betul. Dan murah kan? Adik order air tembikai laici (RM 6). Sangat tak kedekut. Terasa air tembikai, pekat. Biasa kat tempat lain order air tembikai rasa macam dia bahagi 2 gelas tu dengan orang lain, pastu tambah air bagi penuh. Gitu. Tapi kat Friske, sedap. Amboi kemain aku puji. Belanja saya makan pelis owner Friske. Penat dah puji ni. Ahaks. Ok gurau je.


Setel makan pukul 11.30 malam. Apa lagi, balik tido la. Lepas tu badan naik lepas tu komplen. Biasa la tu kan.


Oh ye semalam saya sempat capture ni.


Rasa poyo sebab nombor dia cantik. Bukan senang nak dapat nombor genap macam ni. Mujur ngam2 sampai rumah baru perasan. kalau la tengah jalan, kompem senget2 kete kiri kanan peginya nak ambik gambar punya pasal. Gelojoh la katakan takut nombor lari. T___T



Okla banyak sangat dah membebel ni. Lately rajin pulak update blog. Pekes? 

Korang take care ok? Please minum air banyak2, air kosong tau? Bukan air bergas. Kalori banyak tu. 

Tata!


No comments: