Monday, February 27, 2012

Kene Tindih ke Mimpi?




Tengah hari tadi kan, lepas makan ubat batuk, saya tido. Sebab ngantuk giler tak tahan mata ni.


Dalam kul 2.30 camtu saya terjaga kejap sebab dengar mak jawap fon nak pegi hospital. Tengok sapa pun taktau, mak macam nak cepat je terus keluar. Kalau penting, mesti mak kejut saya. So, saya anggap tak penting la. Pastu saya jugak tau abah pegi surau. So tinggal saya dengan adik je kat umah.


Tibe tibe, dalam keadaan separa sedar tu, saya rase macam ada henyakkan foot step kat ujung katil menuju ke arah saya. Dalam hati, "ah sudah sapa pulak naik katil aku ni?!". Memang tak logik la sebab pintu kat depan saya. Mana ada orang masuk! Dannnn terus saya ditindih dengan lembaga yang besarrrrrrr berat giler! Masa tengah lawan dia saya sempat tengok, macam susuk tubuh lelaki! Demit btol! Binatang ape pulak tindih aku nih?!


Saya terus lawan baca apa yang patut tapi tak boleh. Biasanya lawan kejap je dia hilang. Ni macam susah nak hilang. Makin kuat dia tekan saya rasa macam nak mati dah,siyes! Dah penat lawan tu, tetiba dia hilang kejap. Saya sempat pandang atas siling, nampak 1 petak terbukak! Tetibe dia datang lagi himpap giler giler! Saya menangis menjerit panggil adik. Tapi suara tak keluar. Pastu saya nekad jerit je apa2 jenis suara pun asalkan adik dengar.


Tengah lawan ngan makhluk tu tiba2 nampak kelibat orang masuk bilik saya intai2. Saya pun jerit lagi,"Faizzz! Faizz!!!". Ingatkan adik saya. Rupanya ayah masuk bilik. Terus dia bukak lampu. Dannnn terus benda tu hilang dannnnn saya terus menangis meraung2..! Ayah pun panik tanya," kenapa? Kenapa?? Kamu mengigau ke??" Saya cakap la saya kene tindih kot..


Persoalannya, betul ke kene tindih? Ataupun saya mengigau? Kalau mengigau kenapa sampai menangis beriya2? Kalau kene tindih pun, kenapa nangis? Bukan 1st time kene. Banyak kali dah kot.. Sampai sekarang saya masih fikir sebenanrnya.. Mimpi ke betul2 tadi?


Sampai saya takut nak tido sorang2 malam ni.. Harap2 takde pape la kan.. InsyaAllah..


Jom tido jom. Selamat malam!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments:

sweethOneY said...

Takutnya ! Nasib kita ada teman tidur sekarang. hehe cepat2 cari teman tidur, ok?

Eee blog Elyn dah bertukar rupa lah, cantik !

-eLyNhere- said...

kan... jeles la dgn org yg ade teman tido ni! huhu :P

hiks cantik eh? hiksss tq!