Friday, December 7, 2012

Kenduri Express!



Salam Jumaat kengkawan! OMG today is the day. The day yang mama suruh saya kurus. Habislah habislah saya tak kurus pun.. how?? Petang ni jumpa mama harap-harap tak kena jeling hendaknya. Ya Allah ya Tuhanku, semoga mamaku terima lemak-lemakku seadanya, amin! 


Baiklah. Mari kita teruskan. Semalam lepas habis kerja, saya dengan bangganya telah menghadirkan diri ke gym. Terima kasih atas sokongan kawan-kawan yang sudi menemani saya lantas membanteras lemak-lemak yang ada di badan kami semua. Hikhik. Masa sampai gym skodeng dulu kat glass window nak tengok ramai orang ke tak. Terus tak pasal-pasal terblush tak semena-mena sebab ada 2 orang arab mana tah sangat comel lotey itik gembo-gembo plus ada 2 orang 'anak ikan' yang comel jugak sedang bersenam. Alalala comel sangat tau lari kat treadmill bagai. Nak kene cubit ke? Haha ok sila behave elyn. Ehem.


Lepas kami masuk je pintu gym, mereka yang comel-comel berundur beri laluan pada kami. Adakah mereka gerun melihat lemak-lemak saya? Isk. Rupanya mereka masuk kat dalam bilik aerobik sebelah main bola dengan budak kecik, adik si arab tadi tu kot. Alalalala comelnya bergurau gelak tawa dalam bilik tu pulak.. Saya nyaris dah nak join tau.. nasib baik masih berfikiran waras. Haha. 


Sempat la saya hiking guna alat apa tah nama dia selama 15 minit. Terasa macam tengah hike bukit broga pulak rasanya. Peluh jangan cakap la, macam ada orang simbah air dari atas jatuh kebawah. Isk. Pastu lupa bawak towel. Ish ish ish.. Tapi tu je la yang sempat pun. Tetiba member dah buat suprise kata dah sampai depan rumah. Terpaksa la kami balik  ke rumah. Dan mereka juga kata lapar, nak makan. Dan request saya masak spaghetti. 





Maka inilah hasilnya masak-masak secara express semalam. Simple sesangat. Saya masak spaghetti olio dengan baby carrot dan brocolli rebus aje. Taktahu la sedap ke tak. Nervous okeh kalau masak untuk orang ni. Masak untuk family tak nervous sangat sebab tak kisah pun sedap ke tak sedap ke. Hehe. Alhamdulillah habis diorang makan. Maknanya sedap la tu kot? Ke habis sebab lapar sangat? Haha.


Ok tu aje untuk hari ni. Petang ni kami nak makan buffet beramai-ramai. Nanti saya update kat sini okeh? Bye korang, happy weekend! 








No comments: