Tuesday, November 20, 2012

Sembang-sembang Sebelum Lunch



Rasa macam dah lama sangat tak luah perasaan kat sini. Lately life sangat interesting sampai takda masa nak syer kat blog. (ayat belagak? :P) Life interesting kunun... pui!


Apa yang menarik dalam hidup saya lately? Hurmmm.. banyak benda sebenarnya. Tapi bukan semua benda boleh syer kat sini tau. Tu yang sepi je si debab sorang ni. Sekejap je dah bulan November. Sebulan lagi habis lah tahun 2012 ni. Azam tahun baru uols hari tu macam mana? Saya punya rasanya 80% done. Harap baki sebulan lebih ni boleh setel la semua. Eh apa azam saya hari tu eh? *PANG!!!* Ahaks.


Oh ye, hari tu saya kena jaga booth Casa Impian kat OU promotion area sempena Deepavali. Jumaat 9 November 2012. Ala lupa nak bagitau kat sini. Kalau tak, boleh la uols intai si debab ni. Haha. Perasan sungguh sape nak intai dia ntah. Nak dijadikan cerita pendek, masa tengah bosan duduk kat booth tu, saya cakap la dengan ofismet saya si Arop, 

" Bosannya.. takda ke orang datang nak ngorat aku ke apa..."

Bukan main lagi ayat kan. Cakap tanpa rasa bersalah. Tiba2 Maru bagitau dia nak datang singgah makan sama petang tu. Wah at least ada jugak la orang ajak 'dating' kannn.. Hehe. Bukan main happy lagi saya. Bosan kot duduk je kat situ membesarkan montot. Terhiburla kejap dengan kehadiran si Maru tu. Lepas makan2, jenjalan sikit, dia pun balik. 


Malam tu dalam pukul 9, saya jalan nak buang sampah. Lalu terserempak dengan jejaka tampan taste sangat! Dalam hati terdetik, "amboi eloknya.." sambil mata menjeling ke arah beliau. Hehe. Tiba2 dia masuk booth kitorang. Belek2 barang. Saya dah tercuit2 si Arop dah. Signal kami bila nampak benda2 menarik. Haha. Dan lepas tu mamat tu terus pergi ke arah saya tanya, 

" Ada name card tak? "

" Err.. takde.. kenapa eh? "

" Saya berminat nak... blablabla.."

" Oh boleh contact bos saya la. Saya bagi contact number and email k?"

Pastu sembang sakan potpetpotpet macam orang dah lama kenal. Dalam hati berdebar weh. Saya kan pemalu? Hikhik. Pastu dia cakap laju + slang sabah memang la saya susah nak tangkap. Asik ter "sorry sorry apa dia?". Pastu dua2 gelak. Alaaaaa so suweeet...  Sebelum dia balik tu, dia sempat toleh, tanya nama saya dan senyum. Berbunga sungguh la hati ni.. Hiks!


Hari isnin masa ofismet saya jaga booth kat sana, mamat tu datang lagi. Dia cari saya. Ofismet pun bagitau la saya kat ofis. Lepas tu dia mintak no fon saya. Wahhhhh semua terkejut. Siot betul dorang. Mamat tu boleh tahan good looking la sebenarnya. Tapi sampai sekarang dia tak call pun? Ke ofismet saya bagi nombor lain? Ke dia tak minat nak call langsung? Hampa... motip nak hampa?? :P Oh ye, hari Sabtu tu Adam AF lalu kat depan booth kami! Ofismet saya sempat bergambar dengan dia. Alaaaaa abang Adam.. masa saya jaga seharian awak tak lalu pun.. Bila la dapat jumpa awak life depan2 ek? Tak tertanggung dah windu ni. Ahaks. Tapi kalau dia lalu pun, memang saya takkan bergambar la. Cukup je senyum depan muka dia pastu lari nyuruk bawah meja. Tu pun kalau muat la meja tu. Kalau tak muat, duduk tepi meja pun jadilaaa..


Alamak panjang lebar bercerita pasal benda ni pulak. Banyak lagi la sebenarnya kejadian macam ni. Memang sejak 'berubat' banyak benda menarik jadi kat saya. Alhamdulillah. 


Tapi saya noticed 1 benda la.. Saya tertarik dengan lelaki lelaki muda!! Kalau tengok lelaki muda2 ni terus berdebar uols! Tengok lelaki sebaya atau lebih tua, tak bernafsu pula. Bagaimanakah ini?? Ofismet cakap saya ni macam haruan makan anak. Taste anak-anak ikan. Muluttttt kauuuu..! :P


Ok tu je nak merepek. Nanti saya update resepi spaghetti bolognese my style, okeh? Till then, tata uols. Jangan skip lunch tau. Skip dinner takpe. Heee. Bye!

No comments: