Wednesday, May 2, 2012

Dah masuk musim sakitkah? :(



Hi uols.. Saya lemau la semenjak dua menjak ni..



Last weekend abang datang rumah. Anak buah saya yang no-2 tu, Iman Zahra, dah dekat 2 minggu demam, seseme, batuk. Dia taknak makan, menyusu pun taknak. Tido pun tak boleh. Sampai badan dah jadi susut. Terkejut kitorang jumpa dia hari tu. Rasa nak nangis. Nak bukak mata pun dia tak larat. Dia baru setahun lebih..



Masa ada kat rumah hari tu, pagi petang siang malam asyik nangis je. Bibir sampai berdarah sebab kering. Makan or minum langsung taknak. Kesian la tengok dia.. Saya tak boleh tengok dia lama2, sure sebak. Sebab dia pandang saya mata sayu je, lemah sangat tak boleh nak buat apa. Dulu kalau tengok saya mesti dia mintak macam2, nak tengok video kat handphone.. Fikir pasal dia pun boleh buat saya nangis! Saya tak boleh tengok gambar dia masa sihat. Mesti akan nangis. Kesiannya la anak buah makngah sorang ni.. Ya Allah, Kau alih sakit tu kat aku pun takpe la, aku tak sanggup tengok anak buah sakit macam tu.. :'( 
Cepat2 sihat hendaknya anak buah saya tu, amin!



Alhamdulillah kakaknya, Damia sihat walafiat. Bukan main aktif melompat sana sini. Selera makan pun dah better. Dulu susah betul nak suruh makan. Jangan terlebih makan cam makngah sudahla ye. Huhu.



Tadi mama call, mama sakit perut macam dulu balik. Suara mama macam nak nangis. Alahai. Lepas dah jumpa doktor, doktor cakap ada batu karang. Doktor bagi mc 2 hari. Kesiannya mama. Batu karang tu boleh dipecahkan guna laser. Tapi sementara tu nak kene tanggung sakit la.. Ya Allah,Kau kurangkan kesakitan yang ditanggung ibu dan anak buahku,amin!
Dah la sekarang ni musim panas kan? Tapi petang hujan. Ni pun tengah tunggu hujan reda sikit, baru boleh keluar ofis. Nak hantar barang ke rumah sewa. Oh, start May ni saya dah duduk rumah sewa. Tak tahan la hadap jem. Lagipun rumah kawan, harap ok je la. Tapi rasanya minggu ni nak duduk rumah family dulu la. Mama tak sihat tu, nak teman la dulu..



Alamak panjangnya bebel, tak sedar pulak! Oklah uols, saya nak kemas2 meja sikit. Uols take care ok. Jangan main hujan tau. Banyakkan minum air suam. Tata!



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments: