Tuesday, May 8, 2012

Sedih




Hai korang! =)


Lunch apa tadi? Saya makan Subway, Seafood & Crab. Nyums sedap sangat! Hehe. Rasa macam badan dah tembun balik la. Saya dah stop minum susu tu dah, sebab sayang plak, banyak duit nak guna bulan ni.  Saya dah masuk rumah sewa minggu ni. Menyewa dengan kawan. Sorang 1 bilik. Rumah baru, siap Astro lagi. So rasanya okay la kot kan? Harap2 takde masalah sangat la. Tak berapa jauh dari ofis pun. Tapi macam tak sedap hati berjauhan dengan family sebab betul2 bulan 5 ni banyak dugaan family saya. Mak tak sihat, lepas tu anak buah masuk hospital. 


Sekarang ni mak dah sihat kot, insyaAllah. Dah buat check up kat hospital, tunggu result keluar. Harap2 takda apa2 serius la. Anak buah saya pun hari ni buat test. Taktahu bila result keluar. Esok nak ambik halfday, nak pergi hospital tengok dia. Ya Allah risaunya la kami sekeluarga. Dah la umur baru setahun lebih. Saya menangis sampai sakit kepala dah. Ni la dugaan paling berat rasanya. Moga2 Allah ringankan sakit anak buah saya dan cepat2 lah sembuh, amin!


Walaupun emosi tak berapa stabil, kerja tetap kena kerja. Dalam bz2 buat kerja ni sesekali teringat pasal anak buah, tak tahan jugak la terus nangis tersedu2. Tengah drive pun kalau teringat mesti nangis. Tengok budak kecik baya dia pun dah sedih. Tengok baju budak2 pun boleh sedih okeh! Ni baru anak buah, sedihnya macamkan anak sendiri. Huhu.


Okla takmau sedih2 sangat. Walau macam mana pun hidup mesti diteruskan. Semalam saya dinner kat kedai baru. I mean, baru nak try la. Saya pilih Kueteow Cantonese. 



                                         



Ok lah rasanya not bad. Tapi saya tak suka la kueteow digoreng dengan kicap macam ni. Sebab tu selalu order kueteow kungfu. Tapi kalau hari2 makan tu jemu la jugak kan. Oh kat kedai ni pun ada jual burger. Best la jugak. Menarik. Harga pun boleh tahan la, biasa2 je. Tak murah tak mahal. Siapa nak try, boleh la pergi kat Sek 13, belakang Tesco, nama kedai, Arufah.


Oklah saya nak sambung kerja sikit. Esok nak cuti, kena la siapkan apa yang patut ni. Sebelum tu, meh saya kongsi gambar kat bawah ni.



                                         



Saya tak kenal ni siapa. Dia berlakon dalam drama weekend haritu. Cahaya Iman kot. Dalam keadaan sangat penat baru balik dari hospital segala tu, saya gagah layan jugak drama ni sebab pelakon ni muka dia macam seseorang yang saya minat. Heee.. Bila tengok je dia, terus rasa berbunga bunga, tu yang tahan sampai kul 12 tengok jugak sampai habis. Ahaks. Sempat lagi nak menggedik. *PANGGGGG (tampar sedas)

No comments: