Monday, April 16, 2012

Creepy Monday!



Hello uols! Hari ni saya keseorangan dalam ofis. Bos dan beberapa orang staff outstation. 3 orang on leave, yang lain semua keluar atas urusan tertentu. Dan saya duk ofis sorang2. Biasala kan kalau duk sorang2, 'kawan' akan ajak main acah2. Dah lama 'dia' tak kacau saya, tapi arini 'dia' bosan kot. Tetiba saya dengar bunyi spray. Sangat kuat macam ada orang kat luar bilik je spray. Eh eh dia ni... Terus saya pasang lagu2 kuat2 takmo dengar dah apa2. Harap2 cepat la diorang balik!


Oh, hari tu saya pergi Kelantan, saya ada belikan anak buah baju yang comel. Nampak comel je, saya beli la. Lagipun sekarang tengah 'demam angry bird', lalu saya ambik baju angry bird sorang sepasang. Dan jugak selipar untuk kakak. Untuk adik takda size sebab kecik sangat. Huhu.





Baju ni comel kalau pakai ketat2 gitu. Nak nak yang badan tembam montok.. memang geram la tengok! Hehe. Time ni saya pergi rumah abang. Dah lama tak pergi sana, asyik dia je datang sini. Saja nak spot check rumah dia. Boleh?? Hahaha takda la, gurau jek :P


Petang tu abang bawak jenjalan ke NSK. Saya tak pernah tau kewujudan NSK ni pun. On je la, saja nak tengok rupa dia macam mana. Rupanya dia macam macro gitu, kedai borong eh? Yang penting barang kat sana murah okeh. Teruja tengok ikan dia besar besar. Ikan jos pun ada okeh! Hehe.




Balik dari NSK, singgah beli pisang goreng kejap. Sementara papanya keluar, anak2 beliau take over driver's seat. Kengkonon adik tu cam tengah drive la kan? Masalahnya nampak ke cermin depan tu dik? Yang kakak tak abis2 senyum muka buat2 camtu tau. Ce ikhlas sikit senyum tu.. isk.



Lepas makan malam, kami pun balik rumah. Tu cerita Hari Rabu masa public hliday tu tau. Haha. Ni cerita hari Sabtu pulak. Hari Sabtu abang datang rumah sebab kak Ita ada program dari pagi sampai malam. So macam biasa, saya dengan mama kene jaga budak 2 orang ni la. Walaupun papanya ada, memang ada serupa takda jela. Tido je kejenye. Ahaks. Nasib baik abang taktau kewujudan blog nih. Hiks.



Lepas lunch, memang time aktif budak 2 orang ni. Sebab baru bangun tido. Yang lain semua dah kepenatan, semua pakat tido. Tinggal saya sorang2 melayan dak tecik ni. Jenuh la melayan itu ini kerenah diorang. Dua2 nak tarik perhatian makngah dia, makngah dia ada sorang je. Lain la kalau PAKNGAH ada, boleh jugak tolong. Erk. Pakngah?? Ahaks malu taw... *kuis kuis meja... :P



Dengan pampers adik dah macam nak meletup. Nak turun bawah amik pampers susah pulak. Tak boleh tinggal budak berdua ni. Diorang tengah makan coco crunch atas meja time tu. Tiba2 kakak perasan seluar adik dah basah. Alamak. Memang dah bocor la pampers dia. Isk. Lari2 turun bawah amik pampers, suruh kakak tengok adik. Bukan boleh harap sangat tu suruh tengok adik, silap2 dia kutil adik dia.. Huhu.



Dah setel huru hara tukar pampers, tiba2 kakak cakap lapar. Nak makan nasik. Isk. Baru pukul 4. Tadi baru makan kul 2. Dah la baru lepas makan coco crunch beriya tak henti2. Ko ni kenapa kakak? Takpe, makngah tabah melayan. Amikkan nasi segala, makan bersuap. Isk. Takpela, asalkan dia nak makan.. Tak lama tu mama pun bangun. Fuh lega. Boleh jugak bahagi tugas. Haha. Saya suapkan kakak, mama jaga dak kecik tu. Lepas tu bersiap nak ke Carefour nak cari barang. Elok je sampai sana, kakak ngantuk tahap gaban sampai tak boleh jalan. Nak berdukung. Terbaik! Makngah la dukung sapa lagi kan..



Time nak tido malam tu, badan saya sakit2 okeh. Penat btul layan 2 orang budak nih. Seronok sebenarnya. Tapi sebabkan lutut saya injured blom baik lagi, tu yang penat lain macam tu. Menanggung kesakitan lutut sambil dukung mereka turun naik tangga. Huhu.



Oh sebelum terlupa, pokok jambu depan rumah saya berbuah sangat lah lebat. Sebelum ni buah ala kadar je segan segan je. Tapi kali ni tunjuk perasaan ke apa ke taktau la. Masa dia tengah berbunga lebat, saya cakap dekat mama,

" Tengok tu, lebatnya bunga! Mesti banyak buah nanti kan? "

" Takde maknanya. Dia berbunga je lebih. Bukan lekat pun nanti. "

" Oh yeke? "




Sekali, nah! Ambik! Dia berbuah sampai tak larat nak petik dah. Jatuh2 membusuk kat tanah. Semalam abah dah petik 2 plastik besar, abah kata banyak lagi bunga baru keluar. Erk. Tunjuk perasaan sangat tau.. Haha. Tapi sayangnya saya tak minat jambu air. Kalau buah laici tumbuh lebat camni alangkah indahnya donia! Ahaks.



No comments: