Friday, July 24, 2009

Trip to Bandung, Indonesia

Ye, saye adelah baru balik dari bandung ye...
Berade dalam keadaan sihat walafiat (alhamdulillah)..
Harap2 takde pape la eh pas pas ni..


20 Julai aritu aku berangkat ke sane dan balik 23 hb iaitu semalam.. Sangat2 seronok tapi rase macam tak cukup mase nak jalan2 secare rakus.. Sebab ade budak kecik yang banyak songeh asik nak merengek jek.. sepuk sedas baru taw.. haha!

Okay, lets enjoy da pics..


: Rumah Mode :

Kitorang lunch kat sini je since time tu dah kul 1 kan.. owh, saye ade cube tauhu bakar and es campur yang mavelessss! tiap kali datang sini memang carik bende tu jek, tapi atas kesengalan melampau, lupe snap pics.. haha.



: ayam penyet :




: Kuetiow Siam :




: sinki yang airnye cujuk :



Later, pegi ke Cihampelas pulok.. kat Chi Walk tu erm, nothing special kot.. macam same jek kat Mesia..


: Chi Walk :




: Cihampelas Road (Spiderman terkangkang. huduh perangai):



: Tengok la Big Mac die.. siap ade sarung..! haha! owh, tu member abang aku.. alang :



Esoknye, kitorang me'lunch'kan diri ke Simpang Raya.. makan nasik padang uolss...


: abang yang terpakse abiskan sume lauk yang dah diusik :



Owh, lupe.. kitorang dok kat Hotel Karmila ye.. di Jalan Dago.. Ok la kot.. since die kat tengah2 donie tu kan.. aku tak suke bilik die yang tak kalis bunyi.. err.. bukan untuk ape (jangan pikir lain ye uolsss).. kan die tepi jalan, segale mak nenek lalu depan hotel tu dengar dengan sangat jelasss ok! 1st nite tak dapat tidoo! dengar bunyi moto rempit la, kete drift la.. gegar jantung ok! tingkap die kat belah atas tu die lobangkan sebanyak 3 inci kot. haa.. pintu bilik pon same.. ape2 terjadi memang jelasss je dengar.. not recommended untuk orang honeymoon ok! haha. tapi sowie la eh, no pics included.. ahaks!



: ni la Hotel Karmila :



Aku sangat teruje dengan roti pisang kat sebelah hotel nih! Roti bulat cam beger sapu mentega, bakar sket, letak pisang sira kat tengah, coklat, pastu tabur cheese kat atas..perghhh!!! mavelesss! Seperti biase, lupe snap gambar mende tuh.. aku adelah jakun.. dah ngap baru "alaaaaaaaaaa! lupe!"
Tapi aku gigih google pic tu ni je yang jumpe.

: sile bayangkan pisang tu di apit oleh roti bulat yg dibakar dengan butter :
*Drooling*




: ikan ni besar peha aku ye! sile remindkan diri sendiri, peha aku besar ye, bukan keding macam lidi.. :




: budak blur pagi2 kene mandi dan bersiap:




: ni mase baru sampai & check in.. dah kul 12 die tak reti2 nak tido.. mate dah ngantuk tu.. tapi dok tahan2.. culture shock la ko Damia! haha :



: ni lak kat airport.. ngah tunggu flight delay 15 menet :


Ok, tu aje kot.. pic tak banyak la.. sume ade kat camera alang tuh.. die jek rajin amik gambar sume celah die nak snap.. kamera die pon canggih koooo! taraf camera untuk orang kawin2 tuh! ha... tapi nak tunggu pics dari die.. erm.. tah bile2 kan.. so xpe la, aku tepek je la mane yang ade..

Perasan tak gambar aku seketul jek? haha.. dah name pon aku yang snap, harusla pics orang lain je banyak..!

Owh, abaikan gambar yang berterabor.. gile malas aku nak susun2.. haha!

Tapi aku notice somting la.. balik mesia, muke aku dah runcing sket.. kurus ke? mama pon cakap, "eh, elyn kurus ke? banyak jalan?" chait..! ade ke patut!

Takkan duk bandung 4 ari kurus kot? jage makan? er.. i dont think so.. makan awal? kat mesia pon makan time cmtu gak.. lambat lagi ade la... cuace? ok, aku wat kesimpulan sendirik, kalau dok tempat sejuk, badan aku akan cepat turun berbanding tempat panas cam mesia nih.. hehe. boleh gitu? boleh ajeeeeeeeeeeeee... =P

4 comments:

NURA said...

salam sobat,,jadi pengin makanannya macam2 nich,,,saya sempat kaget tuh lihat ABANG yg lg suruh abisin makanannya,,kok mirip "PASHA" itu band UNGU,,

-eLyNhere- said...

nura - pasha ungu? abg yg mana 1? waktu di hotel juga ada yang menegur muka abg mirip vokalis ungu. haha.
terima kasih tinggalkan komen. =)

~d!b@~ said...

aura jeles ku terasa amat membara hukhuk~

bestnyeeeeeeeeeeee arghhhh :P

-eLyNhere- said...

ala.. jgn la jeles babe!
1 day kite wat trip pg sini ramai2 jom? siyes nih..sementare masih bujang ni kan.. hehe.

ai dh familiar dh ngan tmpt nih.. hehe. bongkak habes!