Monday, June 15, 2009

Rindu Adik


Aku bukanla anak yang baik..
Tak pandai jage hati orang tua, amik hati jauh sekali..
Pentingkan diri sendiri.. kate Mama..

Kadang2 terase nak belikan itu ini untuk Mama & Abah..
Tapi rezeki tiap2 bulan tu cukup2 nyawe je..
Tak dapat nak buat ape2..
Mungkin Allah belum nak bagi kot..
Mungkin aku terlalu kedekut dengan Allah.. ye.. mungkin..
*Ya Allah Ya Tuhanku, bukakkan la seluas2nye pintu hati hambeMu ini untuk ingat padaMu selalu..* Aminn..



Aku bukanla kakak yang baik..
Pagi2 pegi keje, malam balik, mandi, makan & terus tido..
Tak melayan adik aku yang sesekali je ade kat umah tu..

Weekend bangun lambat..
Bangun, mandi, makan, kemas umah ala kadar, kadang2 kuar sampai ke malam..
Tak bawak pun adik berjalan2...

Kadang2 perangaiku lebih gedik dari adik adik..
Aku suke merajuk tak tentu pasal.. kadang2 adik yang nasihatkan aku ubah sikit perangai..
"kak elyn ni dah 25 tahun tau.. cube la matang sket.."
Tapi *sumpah* aku tak sedar akan perangai burukku tu..
Aku sedang berusaha ke arah itu..jangan risau..

Sekarang.. adik takde..
Balik umah, sunyi jek..
Bagi salam.. takde sape jawap..
Takde sape bising2 tanye itu ini..
Takde sape nak sakat2 aku..
Takde sape mintak blanje McD tengah malam bute..
Takde sape kirim beli sushi bile aku kuar..


Haih... rindu la kat adik..
Adik sekarang kat Kelantan..
Masuk blaja balik..
Ntah bile la cuti semester lagi..
Bile la dapat gadoh2 ngan adik lagi..


Adik! Takyah la blaja jauh2!
Kak elyn boring la adik takde!!


Ye... aku tak pandai menulis.. macam hampas jek kan.. *aku bukan berjiwe seni..*

Tapi satu bende yang pasti..



Aku Rindukan Adik Aku!!



T-T

5 comments:

piNky LuCiA said...

AKU PUN SAMA.. RINDU ADIK AKU. TAPI AKU SELALU MAIN NGN ADIK AKU.. HEHE

-eLyNhere- said...

cess...
main batu semban?
adik aku laki lor..

huhu..
rindu adikkk..

MuhD NoR AzyM said...

Hmm..antara petua utk murah rezeki, banyakkan bersedekah..Bersedekah yg termampu je..20sen..30sen..mana2 yg agak2 ada belen tu buat sedekah..

Insyaallah murah rezeki.=)

~d!b@~ said...

waaahhhh bz ye skang :P

ermm standard la tu,
dekat benci.. jauh rindu ngeeee

cam *adik* blog dba tu..
hushh kasian sama dia..
tp jgn risau, dia sehat lg bnafas tu..
dba dgr dia bnafas dan hilaian ketawa dia semakin bingit!! adeh haha!

-eLyNhere- said...

azym - yeke? ala.. skrg ni jarang jumpe peminte sedekah.. camne nk bg? pegi surau pun jarang skali.. hehe.. ok2 akan diusehekan..

dba - oh adik tu bz ye? ke purak2 bz? hehe..
tu la kan..
len kali adik dpn mate jgn ambik mudah jek.. (eh?) haha..