Monday, October 21, 2013

Mengasah Bakat Part 2



Yay harini kita tengok gambar masakan 1st trial saya ye? Hehe tak malu lah nak tunjuk. Biarlah orang cakap benda senang pun baru nak belajar masak ke apa ke. Janji saya dah try dan menjadik. Sukaaaaa :P


Maklumlah ye, Encik Bakal saya tu suka sangat makan masakan yang saya masak. Dia kata sedap. Mula2 saya ingat dia saje amik hati, tapi logiknya, mungkin sedap la kot nak compare dengan makanan kat kedai yang lebih kurang sama je dan kuat sangat ajinomoto. Maklumlah orang bujang kan, harus la makan kat luar banyak. 


Ok dah takmo bebel. Jom tengok gambar!




Mee goreng with daging. Nyums sedap! Ye, ni 1st time saya goreng mee. Tu pun gugel resepi okeh! Haha





Daging Masak Hitam. Ni saya makan kat kenduri kahwin pastu terpikat dengan rasa dia. Dari kecik saya tak suka makan daging, so tak selalu masak. Tapi sejak kenal cik abg tu, saya dah belajar suka makan daging. Hehe. BTW, rasa dia not bad! Boleh improve lagi =)





Fish and Fries Homemade. Tartar sos tu pun buat sendiri okeh. Senang aje sebenarnye. Hehe. Ni takda la susah mana pun, simple je.




Ni je gambar yang ada. Banyak tak transfer lagi. Nanti saya update lagi ye? Hehe. Encik Bakal saya tu, masak telur dadar pun dia puji sedap. Kite ni bile orang puji, bertambah rajin la nak masak kan? Sekarang ni tiap pagi saya buatkan dia breakfast or lunch. Seronok tengok dia makan. Tak sabaaaaar nak kawin! Ehhh??? Haha gedik! :P


Dats all folks! Nanti saya showoff lagik masakan 1st trial saya. Hehe. Tata!



2 comments:

Izzatul Azma said...

Wow weee Elynnnn rajinnya masakkan en bakal dia tu hari hari ye.

Izza dah lama tak buatkan bekal husband sejak dh ada anak ni hehe

-eLyNhere- said...

haha sebenarnya dah bosan beli je, tak lalu nak makan dah. tapi bila masak takkan nak masak utk sorg je, padahal pegi keje berdua kann..

baru2 mmg excited kot, nanti dah lama taktau laa.. hehe :P