Tuesday, September 4, 2012

My 1st Pavlova!



Masa saya upload kat facebook hari tu, ramai salah anggap dengan caption saya. Dorang ingat saya 1st time buat pavlova. Hehe. Memang saya suka buat caption double triple meaning, baru lah hidup ni tak bosan. *tetibe :P


Selama ni tengok orang post pasal pavlova sana sini, buat pavlova sana sini, saya memendam rasa je. 1, taktahu nak dapatkan kat mana benda alah ni. Sebab saya jarang berjalan, just pergi kerja balik kerja je selalunya. Selalunya laaa. 2, nak buat sendiri, dah gugel resepi bagai, tetiba tak yakin sebab kat rumah saya takda oven yang canggih. Just oven butterfly yang berapa tahun lepas beli tah. 10 tahun ada kot? Jadinya, niat dan nafsu tu terkubur begitu saja..


Baru2 ni, saya dapat flyers pasal cafe baru bukak dekat Shah Alam. Tengok menu, dia ada jual pavlova. Top seller pulak tu. Disebabkan dekat, saya yakin je menuju ke cafe tu untuk beli pavlova semata. 






Dan ini lah dia. 1 ketul ni harga RM4 je. Murah kot kan? Masa makan tu memang terjakun kejap la kan. Rupanya keliling dia tu rangup, dalamnya lembut dan yang paling penting.... MANIS ya rabbi! Erk. Terus terfikir, kalau saya buat sendiri nak kurangkan gula, so rasa dia takde lah macam ni kot. Tapi boleh ke kurangkan gula? 


Eleh oven pun takda, berangan tak habis2. Ahaks! 



No comments: