Wednesday, September 5, 2012

Mimpi Dalam Mimpi




Sejuknya malam ni.. Hari ni satu hari mendung dan hujan kan? Elok jugak, boleh saya tido nyenyak karang. Hiks.


Sebenarnya saya duduk sorang kat rumah sewa ni. Selalu memang duduk sorang pun sebab housemate kengkadang tak balik. Tv tak boleh tengok, lupa bayar bil astro sebelum raya hari tu. Huhu. Jadinya, duduk sorang, tv takda, line phone pun macam hape je, agak mati akal la saya sekejap. Dah sapu lantai, kemas bilik, godek sana sini, still awal lagi.


Jadi saya nak merepek kat sini, cerita pasal mimpi menakutkan malam tadi! Saya tak ingat la awalnya macam mana. Yang saya ingat..


Tetiba saya ada kat dalam sebuah rumah di suatu perkampungan. Masa tu saya tengah tido, sekatil dengan sorang akak yang tak kenal siapa. Masa tengah nak tido tu, saya ternampak macam lembaga hitam menghendap dari bawah. Macam dia nak tunggu saya terlelap kot. Terus saya baca ayat kursi kuat2, taktahu la betul ke tak macam berterabur je. Menjerit2 jugak baca tu sampai menangis kot sebab marah sangat. Tetiba, saya terjaga dari tido. Ye, dalam mimpi tu saya bermimpi rupanya. Terus akak sebelah tanya, "kenapa ni??". Fuh, lega mimpi je. Saya sambung tido balik. (Still tengah bermimpi ni).


Saya terlelap, dan mimpi lagi. Mimpi dalam mimpi! Saya mimpi bangun dari katil, keluar ke ruang tamu, bukak pintu utama, semua gelap je. Gelap yang takda langsung manusia or cahaya. Dalam hati terdetik, "kenapa gelap je dunia ni? Apa dah jadi ni?". Tetiba je matahari naik, terus keluar beberapa orang kampung dan budak kecik berlari2. Terdetik dalam hati, "ya Allah indahnya matahari, barulah terang dunia ni macam biasa.. Lama tak nampak matahari."


Dan tetiba datang sorang budak kecik berlari menuju ke arah saya.. Dia tengah pegang something kat tangan, macam cekedis la kot sebab nampak dia mengunyah. Saya tanya la makan apa tu? Dia tunjuk apa kat tangan dia. Ya Allah terduduk saya sebab terkejut. Dia tengah kunyah biji mata! Lepas tu terus sekeliling penuh dengan manusia pelik2. Kira macam diorang tu bukan manusia la sebenarnya..zombie kot? Saya meronta2 baca ayat kursi sambil meraung2. Memang menakutkan! Dan dalam meraung2 tu, saya tersedar yang saya menangis betul2 masa tengah tido tu. Tak pasti la dalam realiti saya menjerit menangis2 ke tak. Tapi dalam mimpi tu, saya terus tersedar je, tak sempat bangun dari mimpi dalam mimpi tu. Er, faham tak? Kompius kejap. Haha.


Dan sekarang saya ada perasaan takut nak tido. Camne ek? Seram la mimpi macam tu. Macam cerita dalam tv jek. Tapi siangnya saya memang takda tengok or baca pasal benda menakutkan.. Taktau la kan. Mimpi tu mainan syaitan kan. Harap malam ni takda mimpi menakutkan macam tu lagi.. Dah la duk sorang ni. Tak kelakar tau! Huhu.


Ok habis dah cerita pasal mimpi saya. Nak siap2 masuk tido la. Esok pagi nak masak spaghetti untuk bekal. Selamat malam semua! :)


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone







No comments: