Thursday, December 10, 2015

Ayat Penyedap Rasa



Hari ni nak luah perasaan sikit. Semalam masa tengah bincang pasal wedding adik tahun depan, tiba2 saya mencelah, 

" Sampai hati korang berdua ni kawin tak tunggu Keklin dulu.. "


Pastu adik cakap, 

" Nak tunggu Keklin taktau bila, lambat sangat. Calon pun takde".

Ok sentap. 


Pastu saya pun luah la perasaan yang mungkin badan saya besar sangat kot, lelaki tak suka. Lelaki sekarang nak yang cantik, kurus, kaya. Walaupun muka dia sendiri macam mat rempit je. Mungkin la kot kan?


Adik saya cakap jodoh belum sampai lagi. Pastu saya mencelah lagi, 
"Masalahnya bukan je takda orang ajak kawin, takda orang nak ngorat pun. Eh adalah yang ngorat, semua laki orang. Keklin ni gemok sangat sampai lelaki bujang takut. Lengan je dah besar peha dia gaknya."


Pastu adik saya dua orang tu berebut2 nak sangkal apa yang kakak dia cakap.

" Takda maknanya, bukan sebab gemok. Keklin bukannya gemok sangat pun. Bukannya scary pun, bukan takda rupa. Kat ofis adik tu lagi la.. isteri dia gemok gila tahap buruk, kawin je. Bukan sorang dua, ramai pulak tu. Isteri diorang memang tahap tak selera la tengok, camne boleh kawin tah. Ada jugak orang nak. So ni memang soal jodoh la, bukan pasal gemok ke kurus ke. Keklin sabar la ada la tu nanti, banyak2 doa". 


Huhu terharu. Tapi kongasam jugak dia gi kutuk bini kawan dia macam tu. Kesian. Tapi saya tak kenal pun sape. 


Pandai adik2 sedapkan hati kakak dia yang down sebab tak kawin2 lagi nih. Nak kata buruk, eh ada la comel sikit. Cuma lemak je berlebihan sikit. Takkan takut kot? Hmmm...


Okla tu je nak luah. Nak gi buat lompat bintang jap. Manatau esok boleh kurus..


No comments: