Friday, August 10, 2012

Moisturiser + Foundation Best!




Assalamualaikum korang! Ok ke tak ok nih? Ke dah mood raya dah? Hehe over tau!


Hari ni saya nak syer pasal moisturiser yang baru saya guna. Sebelum ni memang saya tak suka pakai moisturiser sebab nanti dia buat kulit jadi berminyak dan tak best. Masa guna Tabita pun memang takda moisturiser kan. Tapi lepas je stop Tabita, saya jadi cuak la tengok kulit kering tanpa sebab. Terus insaf nak pakai moisturiser, sebelum kulit jadi kedut2 macam orang tua. Ahaks.



Jadi, saya pergi la Watson cari produk apa nak guna. Memang taktau nak beli apa, pastu ternampak Garnier dan tertarik dengan perkataan 'Light' tu. Tak fikir banyak, terus ambik dan bayar. Senang betul bela budak nih. Hehe. Saya pakai moisturiser ni setiap pagi sebelum pergi kerja. Kalau rajin saya pakai la foundation. Kalau tak rajin, biarkan muka putih melepak dengan cream ni je. Hahahaha.



Lepas beberapa minggu saya guna moisturiser tu, kulit saya tetiba je menggelupas secara rakus. Sampai saya rasa taknak keluar rumah, nak duduk je dalam bilik. Pelik jugak la, nak kata sebab tabita, memang dah stop dah. Apa yang tak kena tah. Tapi nasib baik dia menggelupas 2 hari je, lepas tu terus kulit saya lembut, halus, gebu2 je. Memang pelik sesangat dah. Nak dijadikan cerita, 1 hari saya tengok tv, keluar la iklan Garnier tu. Terdengar Lisa Surihani cakap, "Lihat perbezaannya dalam masa 2 minggu". Haaaaa! Baru la terfikir mungkin sebab tu kulit menggelupas! Memang dalam masa lebih kurang 2 minggu la jugak saya start pakai tu. Hahahaha nakal tau. Padahal selalu tengok iklan tu tak pernah ambik port apa dia bebel. Kelakar betul. Lega~




Ini foundation kegemaran saya sejak 5 tahun yang lepas. Eh ke lebih? Sejak baru2 keje saya dah pakai ni, means... erm... 6 tahun kot. OMG tuanya! Hahaha. 
Foundation ni dari Skin Food; White Grape Fresh No 13. Memang sukaaaaaaaa sangat sebab lepas sapu foundation tu kat muka, kulit jadi gebu dan natural habis la. Macam cantik semulajadi gitu. Orang taktau pun kita pakai foundation sebab dia macam terus serap dalam kulit. Memang sesuai dengan namanya, Skin Food hehe. Dia takkan berkerak or berminyak or selekeh walau sampai petang. Memang tak payah pakai bedak dah. Tapi being me yang feeling kulit gebu, harusla tepek bedak nipis2 untuk nampak lebih baby skin. Ewah ewah! Haha.



So, masalah kulit kusam lepas stop tabita dah setel. Saya tak guna tabita balik. Sebab dah jumpa solution lain. Now kulit saya sama cantik macam pakai tabita. Cuma kalau tabita tu, kulit akan berkilat walau takda cream. Tapi sekarang ni tak berkilat pun. Kulit jadi cantik elok je. Tak caya? Tengok gambar budak debab mana tah kat bawah ni. Hiks.






See. Feeling comel gitu kan? Haha. Lama tak tayang muka. Molek tak nampak kulit saya tu? Kalau letak bedak lagi molek okeh. *perasan lagi* :P


Ok tu je nak bebel. Petang ni nak berbuka dengan burger YB 1 kilo la. Nak order sekarang supaya petang nanti tinggal nak gi ambik je. Hiks. Ok tata korang! 

2 comments:

cryclown said...

salam ramadhan n lebaran..
hehehe..mud:)

-eLyNhere- said...

same to you cikgu! :)