Monday, August 20, 2012

Eid Mubarak! :)

Assalamualaikum!


Macam mana raya semua, okay ke? Saya okay je, happy dapat spend time dengan family.


Tahun ni saya beraya di KL je. Raya pertama kami buat nasi impit, kuah lodeh, rendang ayam dan kuah kacang. Petang tu dapat call dari Kak Nah, anak buah ayah nak datang beraya. Sampai la 2 biji kereta kat rumah saya hari raya pertama. Alhamdulillah makanan sedang elok je. Seronok!


Raya kedua pulak mama buat nasi dagang dengan gulai ikan tongkol dan ayam. Petang tadi pun sampai 2 biji kereta ke rumah saya, keluarga ipar abang saya datang beraya. Hidangkan nasi dagang dan goreng fries, alhamdulillah, habis jugak makanan oleh tetamu. Seronok sangat! Oh ada jugak orang Myanmar datang nak beraya masa ramai2 tu. Kami jemput masuk je, diorang bukan nak makan minum sangat, cuma nak duit raya je. Takpa la, mama bagi je sorang 1 angpau. Lepas tu jiran sebelah rumah pulak datang. Pendek kata tak putus la tetamu petang tadi. Saya berpeluh2 siapkan apa patut, tapi sangat seronok. Rasanya ni 1st time orang datang beraya hari raya pertama dan kedua tak payah ajak. Biasanya orang KL ni nak tunggu open house baru nak datang.. Lagipun selama ni saya mesti ada kat kampung minggu pertama raya. Tahun ni je tak ke mana :)


Esok taktahu nak masak apa. Tengok la, mungkin spaghetti kot. Memasing tak larat nak hadap ayam dah. Haha. Esok pun belum tahu siapa tetamu kat rumah saya ni. Seronoknya bila orang datang rumah kita tau. Adik cakap, orang datang rumah kita bawa rahmat dan diorang balik keluar kan bala dari rumah ni. Wallahualam :)


Jemput datang rumah ye kawan-kawan? Saya cuti sampai hari ahad ni.


Selamat hari raya semua, kalau ada salah silap tak disengajakan tolong maafkan saya ye? Hati-hati di jalan raya tau? Tata! :)


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments: