Friday, January 22, 2016

Dapat Present, Yay!



Amboi lamanya tak update. 
Bukan la bz sesangat cuma bos sekarang suka duduk sebelah saya. Sebab kat sini tersorok sikit, so dia jadikan port tido dia! Chait!
Makanyaaaa... tak boleh la sebarangan bersenang senang hapdet blog dah. Even lunch time ke apa, sibuk nak duduk sini jugak. Haish.

Takda apa sangat nak cerita, tapi ada satu cerita best minggu lepas. 
Serious sangat best.

Cik abang saya ni orangnya garang. Muka pun ganas (tapi chumils). Rasanya ramai takut dengan dia. Hahaha. Ntah macam mana la ko boleh terkenan, Elyn?

Minggu lepas saya bergurau dengan dia. Dapat bonus nanti boleh la belanja purse untuk saya, sebab dah tahap malu nak keluarkan purse dari handbag. Dah koyak rabak dan tertanggal kulit bagai. Mungkin sepudar cinta pada ex jugak la kot? (Purse lama ni ex belikan, huhu).

Esoknya..

Tiba2 pepagi dia masuk ofis kelam kabut. Laju je menonong ambik selotape dari meja saya pastu dengan muka serious dia seal satu kotak ni. 
Saya perati je dia..
Muka serious tak boleh blah..
Dalam hati tertanya2 apa benda la dalam kotak tu sampai beriya nak seal..
Kotak cream cheese ok!

Bila dah siap dah puas hati dia selotape kotak tu, dia kata "tumpang sini jap eh", sambil letak kotak tu kat belakang workstation saya. 

Pastu lajuuuuuuu je dia keluar. Sampai saya kena panggil dia, 
"Eh jap jap! Nak pegi mana tu? Amboi tak tegur saya langsung eh?"
Berkerut muka dia masa saya panggil. Hahaha..
Saya tengok bibir dia pucat sket. Pastu taknak pandang muka saya sangat.
Cuba elak dari buat eye contact.
Dalam hati dah pelik, apa kena laki aku ni. Ada masalah ke kat atas. Nampak tak terurus betul pepagi ni.

"Saya bz ni. Banyak keje kat atas".

"Apa dalam kotak ni?"

"Bukak lah". Sambil laju2 keluar ofis.

Eh eh dia ni?

Pastu saya buat sardin je la, sambung buat keje dan teruskan hidup seperti biasa.
Setengah jam lepas tu, dia wasap.

"Tak bukak lagi ke kotak tu?"

"Laa, suruh saya bukak ke? Apa dalam tu?"

"Bukak la, kan dah suruh bukak tadi"

"Untuk saya ke?"

"Ye laa......"

Hahaha mana tahu betul2 dia suruh bukak. Adeh...

Lantas saya pun berkobar2 la potong selotape sambil tersengih2. Terkenangkan betapa seriousnya dia selotape kotak tu tadi pastu rupanya dia nak suruh kite bukak kotak tu T___T

Dan...

Rupanya ada ini dalam kotak tersebut...



Dia belikan purse rupanya.. Haha!

Serious saya tergelak masa tengok purse tu. 1st, tak sangka dia betul2 beli. 2nd, KENAPA WARNA OREN? Hahaha.

Dia tanya ok ke tak? Suka ke tak?

Ok sayang.. Sukaaaaaaaa..

Sampai sekarang tak abis lagi saya sengih kalau teringat benda ni. 
My super garang BF trying his hard to be sweet! Dan ia menjadik! 
Syabbas betey!

Sebagai penutup, saya lampirkan muka happy saya sebagai bukti.




Sekian, tata!

No comments: