Last week teringin nak try 1 spa yang pegi mane2 kedai pun ade die punye promo pamplet. Kedai makan ade, kedai ubat ade, dekat cermin kete pun ade.. Harga pun murah. Pelik jugak. Macam mencabar keimanan la kalau tak gi try gitu. Selalunye tempat lain, mani pedi ade la dlm 70 gitu. Yang ni RM50 jek. Murah bukan??? Dengan perasaan berkobar2, call kedai tu (punye susah gile nak jawap fon, sengal ape?!) dan buat appointment after office hour. Sampai ke ke saloon tu.. Tutup. Rupenye pekerja die ade kat kedai makan sebelah. Dorang nampak je kami sampai, terus bukak pintu on lampu komputer bagai la. Haih nampak sangat takde customer ek korang? Hahaha.
Pastu sorang pekerje je pakai uniform. Sorang lagi tengah berdating kot sebab kat kedai makan tu die ngah lepak ngan sorang lelaki yang... er.. yang macam tak tentu arah dan mungkin jugak la boifren die sebab.. er.. die pun macam tak tentu arah jek. Sebab ape saye cakpa gitu?? Die nampak je kitorang, tgerus tarik muke masammmm mencuke dan selambe cakap kuat2,
" Eee malas btol la.. aku tak larat laaaa... Ish! " Bole????
Tak habis kat situ.. Pakai uniform sambil membebel2 taknak keje la dengan tarik muke bagai. Yang sorang lagi tu positif je nampak gayenye, bole senyum lagi la. Dia siap cakap,
" Ala nanti ko claim la kat Puan.. " Haih, bende2 gitu patutnye tak payah la sampai customer dengar... Lagipun kitorang buat appointment okeh... Bukannye datang secara mengejut..! Alah berdua je pun bukannye lapan orang... Isk.
Staff yang positive tu buat pedicure. Yang masam mencuke tarik muke tu wat manicure. Pedicure ok la. Bole lagi die senyum2 tanye nak potong kuku pendek ke ape ke.. lembut je belai kaki kite. So saye sangat takde masalah la siap rase macam mau tertido. Huhu.
Kene tang manicure, si masam tu layan. Mula2 rendam tangan. Then keringkan. Then letak liquid pe tah kat kuku, pastu lap, pastu terus kilatkan. Kilat pun tak kilat mane la. Macam cukup syarat je. Saye pelik gak.... tak potong kuku ke budak ni?? Tapi malas nak tanye sebab muke die cam *tuutttttttttttt* kan.. Pastu terus cuci2, sapu losyen and.. that's it. What?? Dah siap ke? Yesssssssss dah siap ye! OMG! Rase mo lempang muke dia okeh. Dah la mase ngah layan kite tu die duk geleng2 pale tanda protes penat letih la tu. Ya ampun.. ade aku kisah ko penat ke ape? Aku dah wat appointment kan.. Sumpah 1st and last la kitorang pegi..! Patutla takde orang.. Cheh!
Saye balik terus potong kuku sendiri dan kilatkan gune box yang same cam dia gune tu. Demi nak puaskan hati sendiri.. Alah saye punye beli kat bodyshop lagi bagus kot dari dia punye. Huh!Saloon yang hampeh ni ade kat sekitar Seksyen 13 Shah Alam. Kalau terer sile la teka mane satu. Haha.
Oh by the way, kat seksyen 13 bukan la dia 1 je ade saloon mani pedi. Saye pernah pegi yang kat lorong depan dia, service sangattttt bagus ye. Manicure sampai jadi cantik kuku kite dia bentuk, siap tanye nak pattern camne, pendek mane. Pastu kilatkan sampai bunyi macam iklan sunlight gosok jari kat pinggan tu. Haha. Siyes ok. Siap urut lagi. Jari sampai Siku. Tiptop!
Terus tangan feeling tangan princess gitu.. Haha.
Dia punye pedi pun sangat bagus. Sampai saye teruje tengok kaki sendiri jadi macam kaki
orang lain. Sangat gebu ye. Huhu. Sile rujuk gambar yang disertakan. *chewah haha.
Kedai camtu la baru orang tak putus datang. Biarla mahal 20 hengget dari kedai hampeh tu kan. Berbaloi baloi jugak hasilnye. Itu yang kite mau.
Ingat ye,
Ahaks. Tata! =P
Elyn banyak buat mama kecewa. Elyn tak jadi macam ape yang mama nak elyn jadi. Elyn tak boleh buat mama happy. Elyn tak boleh bahagiakan mama. Elyn tak boleh bagi mama menantu lelaki sampai ke hari ni. Elyn banyak buat bende yang mama tak suke.
Tapi percayala mama.. Elyn pun taknak jadi macam ni.. Elyn pun harap elyn boleh bahagia macam orang lain. Boleh hidup dengan sempurna macam orang lain. Tapi, elyn tak mampu untuk ubah nasib sendiri..
Maafkan elyn, mama.
Last week, my bos ade photoshoot untuk satu magazine ni. Konsep adelah smart casual. So dah decide nak pakai jeans and white blause. Dan kelakarnye my bos kate dia takde jeans n blouse yang sesuai untuk photoshoot tu and decide nak beli baru dannn nak bawak kami pergi shopping same dannnnnn belikan kami jeans baru jugak.....! OMG rase mau guling2 selame 5 saat! Haha.
Jadi, after work, kami menuju ke Bangsar Village dan masuk ke kedai2 yang.. er.. yang kompem kami taknak masuk sesuke hati. Hahahaha. Ok tak kelakar. Ye, saye memang tak mampu ye masuk kedai yang mahal2 sangat ni. *sob sob*
Mula2 masuk Dorothy Perkins (sebab kat situ ade size saye, muahahahahahahahahahaha) dan telah mensajeskan baju dan suar yang sesuai untuk my bos di mase yang same mengusha jeans untuk diri sendiri.. Hahahahahaha keji punye staff! =P Hasilnye, berhelai2 jugak la sampai ke kaunter dan total sume kene bayar memang rase mau pitam laju2.. Huhu.
Lepas tu masuk pulak ZARA. OMG. Tapi promoter kat sane adelah sangat rude dan muke masam dan tak peramah dan bajet korang best. Huh benci! Baru jadi promoter suda naik kepala besar.. Lempang mau? Ergh! Najis! Walaubagaimanepun, bos saye juge menerai beberape helai blouse dan jugak kasut dan hasil yang ke kaunter menunjukan amaunt yang saye jugak tak sanggup nak bayangkan. Huhu.
Lepas tu masuk pulak ke Guess dan menerai blouse lagi dan lagi dan amountnye.. erm.. telan air liur jugak la kan. Huhu. Dan lepas tu masuk er.. tah ape ke name kedai yang memang takde kat jusco ke giant ke (tempat yang slalu kitorang pegi.. haha). Memang kalau dicampur2 jumlahnye boleh mendatangkan sakit jantung yang teruk. Huhu.
Tapi...
Best jugak la kan at least dapat jugak sehelai dua dari brand2 di atas. Dan secara tak langsung dapat la masuk ke butik yang saye tak boleh masuk sesuke hati. Haha. Oleh itu, tak faham2 lagi? Sile keje keras dan jangan asik bukak facebook je ye cik elyn. Haha. T__T
Tak tau la kenape lately saye sangat teringat ingat kat someone.. Someone yang dulunye budak sekolah saye. Tapi tak pernah tegur sape pun. Just kenal berselisih je.
Tapi aritu mase trip ke Langkawi, dia pun pegi same. Mule2 takde pun rase ape2.. Cume kat sane kadang2 terlintas perasaan nak buat dia happy, sebab nampak dia senyap je.. pendiam.. dan sedih.. karoke pun nyanyi lagu frust.. Haih. Perasaan tu datang tibe2 je. Membuak2 rase nak bahagia kan dia. Bole?? Bajet cupid ke ape ko elyn? Hahahaha.
Balik dari Langkawi, dia add kat fb.. =)
Dari situ slow2 dia tegur saye.. Say hi tanye kabar.. Dan saye perasan bahase yang dia gunakan bukanla 'aku-ko' macam kawan2 yang lain. Dia bahasekan name. Panggil name la kirenye.
Mule2 tak ambik port sangat la.. Layan biase2 je..
Pastu dia mula komen status saye.. Tag sume gambar yang ade muke saye..
One day, dia tanye saye hati ke hati. Ape status sekarang? Sayang lagi tak bf lame? Kalau bf lama merayu, cair balik tak? Lelaki macam mane yang saye carik? Dia ade tak ciri2 lelaki yang saye nak? Ade bekenan sape2 tak sekarang? Ohhhhhhh ape maksudnye itu???
Lepas tu dia mintak no fon. Dengan alasan konon nanti kalau saye boring kat Shah Alam bole la ajak dia kuar minum ke ape. Ala comelnye alasan dia... Huhu.
Lepas tu dah pandai jeles bile saye upload gambar dengan lelaki lain.. Dia tanye, "gambar baru tu dengan bf baru ke?".. Alaaaaa comelnye jeles pulak..
Dannnnnnnnnnn.. lame2 saye rase.. saye macam sukeeeeeee sgt2 syggggggg sgt2 kat dia.. Huhu. How now???
Perlu ke bagitau dia ape yang saye rase? Dia pun macam tunjuk good respond kan? Ke saye je syok sendiri? Oh tidak...
Mama mama mama, tolongla aku yang sedang bingungggg~ (lagu doktor cinta, haha).
Jadi? Sekarang ni? Tunggu je ke? Owh tak suke tau angaukan orang.....Mucuk, reply me ASAP plis.. <3!>
