Sunday, January 31, 2010
Dose Tak Kedekut No Fon?
Camne nak start ni eh.. Erm..
Saye ade sorang kawan ni, kawan dari sekolah la. Agak rapat jugak dulu macam kembar. Pegi mane2 bersame je. Even ambik driving lesen same2, belajar dalam 1 kerete yang same, fail parking bersame dan lulus pun bersame gak. See, macam soulmate kan? Haha.
Tapi die ni adelah seorang anak yang sangat spoiled la. Ape mintak mesti dapat. Malas pegi sekolah pun mak ayah tak kisah. Cenggitu la. Tapi sebagai kawan yang baik, saye ikutkan je perangai die tu. Boleh dikatekan, semua plan die saye setuju je. Baik kan?
Tapi bile masing2 dah besar, dah keje, *eh saye je keje, die tu dok bawah tiak mak ayah je lagi*, saye secare tak langsung ade life sendiri. Mane nak layan family, nak layan buah ati *ehem* nak layan keje yang belambak tu lagi kan. So macam dah takde mase nak layankan kerenah die yang macam2 hal tu. Still la keep in touch, tapi takde la saye sanggup menkeduakan family demi die gitu laa... Faham ke tak? Hehe.
Ok, dipendekkan cerite yang boring ni, sekarang die dah kawin, ade sorang anak. Tapi die ade masalah kot dengan tak tau perkembangan hidup saye. Sebab dulu ade pape sume saye cite kat die je, sekarang tak dah. Saye banyak syer dengan orang lain la. Die suke sangat call tak kire la kite ni bz wat keje ke nak terberanak ke ape ke, die keep on calling saaaaaampai la kite answer. Annoying kan? Even dah bagitau, "aku bz beb, call japgi la ek" still die bebel2 bercerite. Saye kan secretary, time bos ade mane bole on the fon kan. Ergh.
Dipendekkan lagi cite ni, 1 ari tu die call dengan tibe2..
Die : Ko watpe weekend ni? Free tak?
Saye : Erm, taktau lagi, nape?
Die : Takdela, aku sebenarnye sekarang ni nak kenalkan ko ngan someone, kawan kakngah. Tapi taktau la camne nak arrangekan korang jumpe, aku bz plak weekend ni. Next week pun aku bz pegi blablabla the following week pun aku bz kirenye aku akan bz la berminggu2. Kakngah pun same. So camne ek?
Saye : Er... ntah mane aku tau. Ko bagi no fon la kot. Eh tapi sape lak budak tu? Ish, tak payah la kot.
Die : Tula, Next year la kot kite arrange.
Saye : Haha. Ikut ko la. Aku taktau la.
See? Die beriye nak kenalkan someone la hape la, pastu tanye free ke tak la, alih2 die bz berminggu2, pastu suh bagi no fon laki tu taknak pulak. Its like, call takde motif tau. Sebab saye memang sengaje tak jawap call die lately. Lagipun die memang dari dulu suke berjanji pastu die plak tarik diri last minit. Ramai gak bengang ngan die. Memang camtu la perangai die. Selalunye kalau die tarik diri tu takde sebab lain pun, 'macam malas nak pegi' je sebenarnye. Hurm, korang faham ke tak eh? Susah la nak explain..
Pastu saye dah tuka nombor la sebulan yang lalu. Dan tak inform die pun la. Hanye orang yang penting dalam hidup je saye inform. Pastu die bantai perli2 kat facebook sebab saye tak bagitau die tukar nombor.
So, dose tak kedekut no fon kat minah ni?
Phew~ panjang sehh.. tapi saye legaaa... =)
Good News!
Saye blom cite lagi rasenye kan? Hehe..
Damia akan dapat adik ujung tahun ni. Yeay~
Laki ke pompuan agaknye kan? Well, makngah tak kisah, mane2 pun bole.
Lagi satu, ummi Damia di naikkan pangkat. Dapat tau berita ni sehari sebelum disahkan pregnant.
Double Yeay~!
^__^
*eh apsal aku plak yang over happy? hehe. layankan aje laaa.... =P
Wednesday, January 27, 2010
OMG!
Tarikh : 27 January 2010
Masa : 9 malam
Tempat : Ali Corner
Kejadian : Jumpa kekasih lama. dem.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Tadi tengah makan kat Ali Corner, tetibe mate terpandang sorang mamat yang tinggi n kacak baru masuk kedai. (ye, saye taste laki tinggi. hikhik). Macam kenal je mamat ni dari tepi. Sekali die pandang depan.... wahhhhh. Kekasih gelapku! OMG.
Die pun dah ternampak saye, tapi buat2 tak nampak. It's obvious ok. Hergh. Die mundar mandir depan meja saye duduk tu. Pastu buat2 carik meja lain (padehal banyak je kosong) last2 duduk depan meja saye jugak. Hell.
Mule2 die nak duduk opposite saye, kire bertentangan mate la kan, saye dah tak senang duduk, toleh kiri kanan, then die tukar seat, membelakangi saye la. Tapi, di sengetkan badannye, 45 darjah ke arah saye. Hell lagi.
Die berempat dengan kawan la kot. Sorang pompuan. Member saye kate, die curik2 pandang saye. Budak pompuan tu pon asik pandang saye je. *mungkin die jeles kot*
Adela dalam 5 menet kot, die duduk tak senang duduk je kat situ. Toleh kiri toleh kanan dan ekor mate die ke arah meja kitorang. Ape kes tah. Saye? Sumpah nebes. Kak Diana kate muke saye merah padam. Siot tol la mamat ni. Tak suke la jumpe kau kat sini. Ish.
Pastu tibe2, die pandang saye, dan buat2 muke macam baru ternampak *it's obvious ok* dan say hi dan lambai.. lambai dan lambai tak henti2.. I was like, er... dah la kot lambai tu. Aku segan ni. Sebab sume kawan2 die pandang saye ok! Saye senyum dan lambai die, dan terus pandang tempat lain tinggalkan die sorang2. Malu la. Giler.
End up, makan dengan perasaan tak-tenang-sebab-ade-pompuan-depan-mate-dok-pandang2. Benci kan? Oh, Kak Diana kate muke saye merah saaaaaaampai la kitorang balik tadi. Nice.
Dan saye drive senyum lebar ketawekan diri sendiri. Apesal la aku malu tadi?? Kenapa?? Why??
Okla nak mengaku sikit. Saye suke mamat tu sebenarnye. Die macam farid kamil. Tapi die tak bersedia untuk bagi komitmen buat mase sekarang, sebab die masih study lagi (PJJ). Pastu saye tarik diri la. Sebab tu kot malu bile nampak die? Haha. Sengal la kau Elyn!
Monday, January 25, 2010
Potong Rambut
Semalam akhirnye pegi saloon jugak untuk potong rambut. Rimas la dengan rambut panjang serabut tu. Dah la pakai tudung, dah tentu2 rambut terpenyek je dalam serkup kan.. Bertambah benci tengok rambut sendiri. Haha.
Lame rasenye tak potong rambut depan pendek. Mase sekolah2 dulu ade la. Sejak dah besar ni, rambut depan mesti panjang lepas telinge.
Jadi... semalam saye telah membuat keputusan berani mati untuk potong rambut pendek seperti ini............................

Hehe. Takde la pendek mane pun kan.. Yang penting rambut depan tu adelah pendek. Mama terkejut tengok. Huhu. Ape2 pun, puas hati akuuuu.. yeah!
Subscribe to:
Posts (Atom)