Saturday, December 11, 2010
Permulaan Tahun Baru Yang Indah!
Saye sebenarnye ade dua cerite. Satu berita baik, satu berite buruk. Tapi arini saye nak cerite pasal berita baik. Berita buruk tu.. erm.. tunggu la bila dah bersedia baru saye cerite. Tak pun, biarla saye simpan je untuk diri sendiri. =)
2 minggu lepas, dalam staff meeting. Bos ade cakap pasal kami nak bukak branch baru kat Queensbay Penang. Stand alone bukan dibawah mane2 kedai besar. Tempat dah dapat. Tapi kene buat sikit renovation untuk sesuaikan dengan showroom kami. Dan dijangka akan launch pada early January iaitu tak berape lame je lagi, kan?
Disebabkan itu jugak la, bos nak ade sorang yang jage hal ehwal duit / akaun kat ofis. Sebabnye akauntan kami tengah berpantang. Dengar cerita nak benti keje pas abis pantang nanti. Lagipun sekarang ni dia bole datang office once a week je sebab dah pindah umah ke Ampang tapi tak tau drive ke Shah Alam. Seminggu sekali tu mintak hubby beliau hantar ke ofis dan jemput. Sadis kan?
Makaaaa.. minggu lepas bos panggil saye masuk bilik dan duduk. Er.. biasenye saye memang slalu masuk bilik bos, kate secretary kan. Haha. Tapi tak duduk la, just dengar2 tulis2, keluar. Tapi kali ni bos suh duduk. Panik gak la. Nak kene marah ke ape ni? Dalam hati . Sebab muke bos siyes jek. Huhu.
" Saya nak offer awak ganti tempat kak m****. "
" Haaa? "
" Awak ade kelulusan akaun kan? Sampai bile nak jadi secretary? Saye nak ade orang jage kuar masuk duit sebab nanti kite kene stand alone kat Penang, lagi susah kalau nak harapkan kak m**** keje dari rumah. "
" Er.. saye tak kisah Datin. Kalau Datin percaye kat saye, insyaAllah saye bole belaja. "
" Ok. Awak nak gaji berapa? "
" Huh?? "
" I'm asking u how much u want. Saye tak nak letak berapa, saye nak awak yang letak brape awak nak. Kite negotiate. "
" Er.. kalau Datin tanye camtu.. Mane ade orang nak gaji sikit kan.. "
" Takpe. Brape awak nak? "
" Er.. " Malu + segan + takot sume ade.
" Tell me. Yang awak selese, yang awak boleh shoping beli baju suar n watever awak nak. "
OMG macam nak putus nyawa bila orang tanye camtu. Huhu. Dan saye letak gaji yang saye nak. Datin pun setuju and alhamdulillah starting from December 2010 saye dapat gaji baru as an account exec. =)
Balik umah lompat2 bagitau mama n abah. Dorang pun happy sangat2. Saya sangat bersyukur.
Permulaan yang baik untuk tahun baru tahun ni. Alhamdulillah. =)
Friday, December 10, 2010
Kami Lemau.
Pernah tak korang rase sangat malas nak buat keje walaupun memang belambak2 keje yang menanti dan dateline pun menghampiri dengan rakusnye? Pernah tak? Elelele mesti banyak kali kan? Takmo tipu la.. Hehe.
Itu la yang kami rasekan sekarang. Nak pulak time bos takde gi meeting ke ape kan. Rase macam......argh nak balik! Aaaa camtu laa.. Maka terhasil la sesi fotografi bersaksikan file di atas rak seperti di gambarajah bawah.

Eh, file teda dalam gambar pulak. Tapi ade belambak kat belakang kami. Hehe.
Pas sesi fotografi, edit2 gelak2 kat computer pastu upload, pastu gelak pastu rase terhibur dan seronok sendiri. Hahahaha. Pastu baru sambung wat keje. Di ulang, sambung wat keje. Aaaaa, means kitorang bukan curi tulang ye, take 10 je kate org putih. Ahaks.
Esok weekend?? Wah bestnye, leh tido tanpa gangguan! Jadi, mari kita raikan saat2 sebelum berakhirnye hari bekerja untuk minggu ni dengan sing along lagu2 kat mp3! =P
Esok weekend?? Wah bestnye, leh tido tanpa gangguan! Jadi, mari kita raikan saat2 sebelum berakhirnye hari bekerja untuk minggu ni dengan sing along lagu2 kat mp3! =P
Tuesday, December 7, 2010
Ke MidValley Bersama Tersayang!
Arini adelah bday kakak ipar @ mak Damia. Jadi beliau request nak gi Midvalley. Oleh kerana ramai yang hamat manusia, kami makan kat Kenny Rogers je tadi. Sedap la jugak.. sebab orang banje. Hikhik.
Mama & abah takde, gi Kelantan melawat family makcik. Jadi hanye tinggal kami adik badik minus adik yang kat Kelantan ngah study n adik lagi sorang.
Budak gedik kesayangan saye.Cantik okeh setup untuk Krismas kat MV tadi. Teruje btol tengok bear yang besar2. Yes, BESAR BESAR. Comel pulak tuh. Kat Gardens plak setup lebih pade macam kat garden. Eh.. ke memang setupnye begitu? Dulu pegi takde plak begitu. Hahah tah la. Bantai jek.
Dari kul 8 pagi bangun sampai kul 5 petang bertahan. Last2 masuk je kete terus TERLELAP. Bukan nak tido ye. Sambil berdiri bole terlelap. Rugi la Makngah ade kalau tido..... katenye.
T____T
Mane la saye tak sayang budak sorang tu.. kan. Sekarang pun dah rindu dah kat dia.. Isk.
Thursday, December 2, 2010
Had Fun @ e-Curve!
Semalam saye gi e curve bertiga sebab nak celebrate last day si budak kecik house mate saye yang dah anggap macam adik sendiri. Jadi harusla hiburkan beliau dan diri sendiri gi tengok cite Harry Potter.
*Hoih mase queue beli tiket tu 2 lelaki ganteng yang hamat kat depan kami. Hot Hot Hot! Berkemeja berbaju opis memang bole bikin hati saye cayerrr.. Dah la mereke nakal je toleh2 kami kat blkg.. isk! abg jahat! Ahaks. Ok sambung.
Harusla yang awal sume dah penuh kan. Kami dapat tengok kul 11. Hurm tak kisah la, bantai je. Janji happy. Sementare nak tunggu kul 11 harus la sapedek dulu.. Malas nak jalan jauh2, kami makan kat popeye je. Haih sangat setaaaap! Especially biskuitnye.. Huuuuuu.. :P
Saye adelah makan set ayam yang setap lagi mabeles dan makan dengan bersungguh2 seperti biase. Itu tandanye saye normal lagi. Bagus. Haha. Gambo ni sebenarnye dorang nak test kualiti gambar lalu dengan selambe snap muke saye selepas 2 saat bagi isyarat. Harusla muke pelik disitu kannnnn. Haha. Biarla bile lagi nak bagi korang tengok muke pelik saye. Hahaha.
Lepas makan straight terus masuk cinema dan tengok muvee tu dengan excitednye dan dalam kul 1 dah menguap2 tak tahan mengantuk. Akhirnya sampai ke parking kul 2 pagi dan sampai umah kul 3 pagi akibat sesat sebab terlepas lorong ke Shah Alam. Adus, tahniah Elyn! Dahla orang mengantuk tahap gaban, bole bantai sesat pulakssss! T__T
Dannn hasilnye saye adelah tak cukup tido arini sebab semalam tido 4 jam je kot. Sekarang adelah sedang tekanan sebab baru pas bergasak dengan boipren. Tahniah lagi Elyn. Anda berjaye bagi orang sekeliling stress. Bravo.
Ok saye nak balik tido la. Rehatkan minda dan harap2 esok bangun dengan hati yang girang tanpa tekanan. Amin. Bye uols! Muacks!
Subscribe to:
Posts (Atom)